• يکشنبه ٢٨ آبان ١٤٠٢-١١:٢٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٩٣٦
تشکری هاشمی تذکر داد:3-193

رقابت غیر منطقی مناطق برای احداث رفیوژ در معابر/ لزوم ایجاد پیاده رو‌های ایمن برای شهروندان

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، نسبت به رقابت غیر منطقی مناطق برای احداث رفیوژ در وسط خیابان ها و کوچه ها و ضرورت ایجاد پیاده رو‌های ایمن در سطح شهر تهران تذکر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی در تذکر پیش از دستور یکصد و نود و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن عرض تبریک  میلاد حضرت زینب با اشاره به وضع احداث رفیوژ معابر  گفت: وضعیت رفیوژهای وسط خیابان شهر مناسب نیست و بیش از یک سال است که رقابتی در سطح مناطق ایجاد شده  که بدون مطالعات ترافیکی و دلایل منطقی در حوزه‌های زیست محیطی، ترافیکی و فنی اقدام به احداث رفیوژ در وسط خیابان‌های شهر می‌کنند. 
وی ادامه داد:  در اکثر نقاط شهر به وفور این موضوع را می‌بینیم و  این رفیوژها به عنوان یک عارضه و مسئله جدی ترافیکی مطرح شده‌اند  امروز  راجع به عارضه‌ای صحبت می‌کنیم که با دلایل متعدد خسارت جبران ناپذیری را به شهر وارد می‌کنند. 
تشکری هاشمی با بیان اینکه احداث رفیوژ  وسط خیابان منجر به کاهش عرض خیابان می‌شود گفت:  وقتی عرض یک خط عبوری را کم می کنیم یعنی بی‌انضباطی ترافیکی، تاخیر در ترافیک و  تصادفات جانبی و برخورد خودروها از بغل را ایجاد کرده‌ایم. 
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: علاوه بر موارد گفته شده برای احداث رفیوژها میلیاردها تومان هزینه می‌شود و علاوه بر هزینه زیاد  ریفیوژها مشکلات ایمنی بسیاری را نیز ایجاد می‌کنند، وقتی عنصر مزاحمی در وسط معبر گذاشته می‌شود خطر تصادف با عابر پیاده تشدید خواهد شد. 
وی با اشاره به مشکلات کاشت درختان در وسط رفیوژهای گفت: علاوه بر این وقتی درخت در وسط رفیوژها کاشته می‌شود باید آنها آبیاری شوند اما  آبیاری با تانکرها منجر به تصادفات و مرگ و میر کارگران  فضای سبز و آبیاری  قطره‌ای نیز  منجر به تخریب آسفالت می‌شود. 
تشکری هاشمی تصریح کرد:  این در حالی است که در پیاده روها با مشکلات متعددی مواجه هستیم. وجود نهرهایی  آب که بوی  گندیده آب‌های راکد آنها  باعث آزار عابران شده است یا موانع فیزیکی و اختلاف سطح ، تاریکی پیاده رو ها و بسیاری عوامل مزاحم مورد توجه جدی شهرداران نیست یعنی جایی که باید مورد توجه شهرداران باشد مورد بی‌توجهی قرار گرفته است. 
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: همین موضوعات منجر به آزار بسیار شهروندان شده  و عوامل مزاحم در پیاده راه ها موجب شده  تا شهروندان  برای عبور مرور به خیابان‌ها بیایند، از شهردار محترم تقاضا دارم تا هرچه سریع‌تر  احداث رفیوژ ها که باعث دور ریختن سرمایه ‌ها می‌شود را بگیرد شهرهای انسان محور شهرهایی هستند که به این موضوعات توجه دارند و پیاده‌روهای جذاب و ایمن سازی شده برای عابران ایجاد کرده‌اند امیدوارم دستورات جدی برای توقف این اتفاقات صادر شود.
 
 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: